zaterdag 6 mei 2017

Het gaat vooruit!!!

Jambo,
Weer een poos geleden dat ik eens iets gepost heb. Ik vind het vaak moeilijk om al mijn ervaringen hier onder woorden te brengen. Ik zou graag alle kleine details die het leven hier zo mooi maken voor iedereen aanschouwelijk maken, maar dit is jammer genoeg niet evident. Ik maak hier zoveel dingen mee, dat het onmogelijk is om alles op mijn blog te plaatsen.

De schoolvakantie is afgelopen. Langs een kant enorm jammer want dat betekend dat ook mijn vakantie ten einde liep en samen met de schoolvakantie liep ook mijn vrijwilligerswerk in het weeshuis KEBENE af. Ik heb hier een geweldige tijd gehad en bouwde nog een betere band op met de kinderen die hier verbleven. Ik heb tijdens mijn week in KEBENE veel verschillende dingen gedaan. Ik hielp mee met de dagelijkse werking van het weeshuis, ik hielp de kinderen met hun huiswerk, we verzonnen activiteiten, we begonnen met joggen, werden uitgenodigd door de grote meisjes in hun eigen project en om het in één zin te zeggen. Ik heb hier gewoon de tijd van mijn leven beleefd. Eén van de activiteiten was een heus feest voor het Nederlandse Koningsfeest. Voor één dag was ik dus een echte Nederlander. Om mijn verblijf hier af te sluiten ben ik bij een plaatselijk fruitkraam een grote hoeveelheid fruit gaan kopen. Hiermee hebben de oudere jongens en ik dan fruitsalade gemaakt voor het volledige weeshuis.





 
 

 






Maar langs een andere kant enorm leuk, want nu kan ik opnieuw beginnen werken in de school. De dag waar ik op heb gewacht is aangebroken. Maandag 01/05 nog alles eens op punt zetten en dan dinsdag ging mijn eigen peuterklas open. Wat een ervaring. Eén voor één kwamen er nieuwe gezichten binnen in mijn klaslokaal. Sommige met een lach en net als in België ook sommigen met een traan.




















Ook de bouw van de nieuwe speelplaats loopt nu goed. Alles is mooi vlak getrokken, het gras wordt geplant (grasspriet per grasspriet), de zandbak staat al, het konijnenhok is verplaatst, ...
Als de speelplaats eenmaal af gaat zijn zal ik enorm blij zijn want dan hebben de kleinste kinderen van de Rainbow4kids school eindelijk ook een eigen plaatsje om zich helemaal uit te leven.






















En omdat beelden zoveel meer zeggen als woorden ga ik dit blogbericht niet nog meer typen maar ga ik jullie nog een beetje laten genieten van enkele leuke beelden.






 


Kwaheri



1 opmerking: